Pagina's

8 december 2013

Even meegeven... (Subs in English!)




'Aan de Toog' won ondertussen al weer twee jaar geleden de gedichtenwedstrijd die 'Proud Projector' inrichtte. Onder de naam 'Roerloze Ontploffingen / Motionless Explossions' gingen twintig van de deelnemende gedichten het hele land door en werden de drie winnende gedichten verfilmd in de zomer van 2012. Na de première-avond, een jaar geleden, trok de film de hele wereld rond om talloze filmfestivals aan te doen. Vertaling in het Engels, het Spaans, het Grieks... De film werd vertoond in Europa, Azië, Zuid-Amerika. In eigen land, tenslotte, bracht nationale zender Canvas de film in uw huiskamers.

Vandaag ben ik blij hem u ook via het interwebs te mogen voorstellen! De kortfilm-noire van Roland Javornik: "Roerloze Ontploffingen / Motionless Explossions" !




Langs deze weg dank ik nogmaals iedereen die in de jury zat. Ik dank ook regisseur en vriend Roland. Een merci aan iedereen van de productie. Een hoeraatje voor de hele cast en crew. En ook André Solie wil ik hier zeker niet vergeten. De auteur van het tot 'Noordzee Texas' verfilmde 'Nooit gaat dit over' is de stem die in de film mijn gedicht voordraagt.

Met veel plezier maakte ik deel uit van dit mooie project. Hopelijk komen we elkaar links of rechts nog eens tegen. Dus... Tot ooit?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten